Er-op-uit festival Introductie markt

Doelgroep

Het festival speelt in op de trend waarin de interesse in Nederland toeneemt. Zeker met de schitterende Hollandse zomer van 2018 in het achterhoofd is het vizier nog meer op Nederland gericht.

Belangrijk is ook dat het evenement zelf het eerste echte gezellige uitje is in het nieuwe seizoen. Hierdoor bezoekt een meer dan gemotiveerde doelgroep dit bruisende voorjaarsevenement. 

Het ‘Er-op-Uit’ Festival richt zich op drie specifieke doelgroepen namelijk:

– gezinnen
– senioren
– vrouwen

Vrouwen bepalen over het algemeen welk uitje daadwerkelijk wordt ondernomen, terwijl senioren en gezinnen de belangrijkste doelgroepen vormen voor allerlei uitstapjes in eigen land.

Voor het bereiken van de verschillende doelgroepen wordt regionaal en landelijk een strategische mix van mediakanalen en partners ingezet om het festival bij het beoogde publiek op het netvlies te brengen. Uitgangspunt daarbij is dat een potentiële bezoeker vanuit zijn of haar eigen wens en beleving wordt aangesproken om het festival te bezoeken.